Vantage point: Förtryckta

2015-01-10

Exempel: Vantage Point



"Even the preacher who works for Jesus
The Archbishop who's a peaceful man
Together say that the freedom fighters
Will overcome the very strong
I wanna know if you're blind Jo'anna
If you wanna hear the sound of drum
Can't you see that the tide is turning
Oh don't make me wait till the morning come"

För att inte provocera ev. associerade kommande ex. relaterat den gamla konflikten mellan kristna och kommunister ska jag understryka att jag som svensk självklart gender-politiskt korrekt tror på en Gudinna för att könsutjämna den abnorma övervikt på manliga Gudar folk tror på. Jag har alltid varit lyhörd - det känns viktigt för mig - för svaga grupper, förtryckta o.s.v. Så för mig var det självklart att tillbe en Gudinna. Och som det presterats här kan nog manlig doability behövas om det ska bli något av med Gudinna-religionerna.

För mig känns det dessutom mycket mer naturligt att tillbe kvinnans skönhet än något manligt distansierat eller att sitta och lyssna på hans manliga profet: Vad vet han som jag inte kan läsa i Wikipedia? Och hur välskrivet är egentligen Bibel eller Koran? Inte särskilt imponerande alls: På den nivå ska det vara kvinnlig Gudinna såväl som attraktiv kvinnlig projekt om man ska engagera sig annat än att känna igen namnen på religionerna och resp. projekt Gay Jesus / Buddha (båda känns föga manliga för mig i alla fall: Tacka fan för att de kristna är så anti mot gay kultur - Utan det skulle de då ut) och Murderhammed.



Men för den sedan år reward tränade oavsett drog, träning eller vad helst md dopamin-påslag plötsliga vid achievement är föga enkelt. Lika lite som här när det är flockens makt man är tränad på internt som individ i organisationen medan man stigit upp. Och än mindre som förr Sydafrika där en upplevd kontrast mellan två "grovt-stora-hudfärgs-etniska grupper" finns där man associerar till en eller den andra och upplever en skiljande linje över vilken konflikt och separation finns eller som ett jämförbart exempel utan hudfärgen kommunistpartiet kombinerat etniska grupp Kina kontra resten av folket resp. kombinerat (såväl utnyttjat i power gaming aller i dynamiken mellan landets etniska grupper).


Varande en distansierad nyhetskonsument så vill jag gärna se det sista exemplet praktiskt som att visst vore det kul med ett till Sydafrika: Moraliskt rätt, fint exempel man kan referera till under många år i olika sammanhang o.s.v. Men jag kan se ett intensivt spännande värde av att se folket storma byggnaderna och hänga lokala såväl som centrala power-holders som ej hunnit fly landet från fönstren på byggnaderna. Intensitet är nyhetspotent. Är vi ej svårt reward-beroende av sådana nyheter (och antagligen går det att hitta en hel del som har viss tillvänjning här) väljer vi det självklart ej istället för det kinesiska Sydafrika (om vi nu kan välja mellan vägarna (vilket så klart ingen har doability till här - särskilt inte bland svenska teve-tittare). Men det innebär såklart inte att alternativ två skulle välkomnas som intensivt intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar