The Globe and Mail (Kanada): Stockholm mest kreativt

2012-02-02
Ansedda The Globe and Mail (fakta i slutet av artikeln) listar i Rob Magazine de mest kreativa städerna i världen: Stockholm, Shanghai, Sydney, London och Tel Aviv. Listar man de mest kreativa städerna är det nog inte en tokig lista emedan jag tror om regioner listas hade Kalifornien också behövt varit med. Ett värde i denna trevliga översikt med vackra bilder och sammanfattande text är att man får perspektiv på städerna där åtminstone jag upptäckte nya spännande dimensioner av världen.

The world's most creative cities

Kanada är mer än för att vara artigt ett land också intressant i mötet mellan US, den anglosaxiska traditionen och franska influenser. De är som jag skrev också ett land jag ser som i internationell politik moraliskt ytterst trovärdigt utan att märkas särskilt mycket:

FN & Folkmord: Kanadas moraliska tyngd är värd respekt.

Läs gärna Nyfiken vital för tankemodell för kreativitet jag utgår från.

Jag beundrar också varje polis-konstapel som inte känner något behov av att smyga i uniformer anpassade för att i mörker skymmas av skuggorna utan dådkraftigt stiger upp på hästen i en knallröd uniform.


Foto: Naklig
Licens: Creative Commons by-sa 3.0


The Globe and Mail

Några uppgifter om The Globe and Mail från ägaren The Globe and Mail Inc.:


  • Måndag till fredag totalt 310 957 i cirkulation.
  • Lördagar: 377 873.


Först publicerat i Hans Husman om Media:

The Globe and Mail (Kanada): Stockholm mest kreativt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar